Szkoła

Rozpoczęcie edukacji ucznia niepełnosprawnego w szkole to trudny czas zarówno dla dzieci jak i rodziców. Trudne wybory i równie trudne decyzje… Dlatego powstała szkoła, w której mają szanse pozostać przedszkolaki osiągające wiek szkolny.  Rodzice dzięki temu unikają zmian, a dzieci pozostają w znanym im środowisku.

W naszej szkole oferujemy opiekę nad uczniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi.  Realizujemy podstawę programową MEN. Program zajęć dostosowujemy indywidualnie do potrzeb i możliwości każdego dziecka.

Posiadamy wysoko wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z uczniami z autyzmem. Zapewniamy opiekę nauczycieli na najwyższym poziomie w warunkach akceptacji, troski i ciepła. Dbamy o to, aby dzieci czuły się pod naszą opieką bezpiecznie. Oprócz intensywnych zajęć terapeutycznych dostarczamy im dużo radości, zabawy, ruchu w gronie rówieśników. Organizujemy  wycieczki, wyjścia do kina, teatru, uczestniczymy w imprezach kulturalnych w ramach integracji.

Niezwykle ważne jest dla nas przygotowanie uczniów do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Dbamy więc szczególnie o rozwijanie czynności samoobsługowych, przygotowywanie posiłków, zachowywania porządku, samodzielności w toalecie i podczas ubierania. W porozumieniu z rodzicami przygotowujemy dzieci do prostych prac porządkowych w domu: sprzątanie, wieszanie prania, składanie ubrań, segregowanie śmieci, rozpakowywanie zmywarki oraz spędzanie wolnego czasu.

Uczniowie przebywają w szkole 5 godzin dziennie, realizują podstawę programową zgodnie z zaleceniami z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Uczą się w grupach 2-3 osobowych, a w razie potrzeb w kontakcie indywidualnym z nauczycielem-terapeutą. Każdy uczeń realizuje  indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny, korzysta z pomocy psychologa, logopedy oraz z zajęć rewalidacyjnych. Uczniowie systematycznie uczestniczą również w zajęciach muzyczno-rytmicznych oraz wychowania fizycznego ze specjalistami. Dla uczniów z trudnościami w komunikacji opracowywane zostają indywidualne formy komunikacji alternatywnej lub wspomagającej (skrypty, mówik,  LetMeTalk, komunikatory mowy, mini-me, gesty itp.)

  • Typ i rodzaj placówki

    Szkoła Niepubliczna

  • Niebieski domek

    Jesteśmy pierwszą w Płocku placówką o profilu ściśle terapeutycznym stworzoną z myślą o dzieciach z autyzmem i ich rodzinach. Miejsce to, jest dla nas szczególne ponieważ powstało z potrzeby serca i inicjatywy rodziców dzieci z autyzmem.

  • Kwalifikacje

    Nasze przygotowanie merytoryczne i doświadczenie zawodowe pozwala nam co raz lepiej rozumieć specyfikę funkcjonowania dzieci z autyzmem i konieczność tworzenia odpowiednich warunków dla ich uczenia. Stawiamy więc na wykorzystanie sprawdzonych naukowo metod i technik pracy terapeutycznej oraz odpowiednią strukturę i organizację procesu nauczania.

  • Nasz cel

    Wiemy, że aby skutecznie niwelować deficyty rozwojowe wynikające z autyzmu konieczna jest intensywna (wielogodzinna), systematyczna i spójna terapia prowadzona podczas całego pobytu dziecka w przedszkolu w oparciu o indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne.

  • Nasze marzenia

    Naszym marzeniem jest przygotowanie wychowanków do oddziałów integracyjnych. Chcemy aby poprzez intensywną i zindywidualizowaną terapię nasze przedszkole dla wielu maluchów stanowiło przystanek w dalszej drodze edukacji i dalszym rozwoju.

  •  Współpraca z IWRD

    Nasze placówki nieprzerwanie od trzech lat uzyskują rekomendację Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, kluczowego w Europie ośrodka zajmującego się tematyką autyzmu. Posiadana rekomendacja jest wynikiem utrzymywania wysokich standardów prowadzonej terapii, w oparciu o naukowo potwierdzone metody uczenia. Współpraca opiera się o cyklicznie prowadzone superwizje, uczestnictwo w szkolenia i stażach na terenie przedszkola IWRD w Gdańsku.

NASI TERAPEUCI

Aldona Klekowicka
Aldona KlekowickaPedagog specjalny, certyfikowany terapeuta behawioralny, nauczyciel dyplomowany, współwłaścicielka i dyrektorka placówek
Marta Jasińska
Marta JasińskaPsycholog, terapeuta behawioralny, współwłaścicielka placówek.
mgr Anna Sieradzka
mgr Anna Sieradzka Nauczyciel mianowany, oligofrenopedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, Terapeuta Integracji sensorycznej, certyfikowany terapeuta behawioralny, terapeuta ręki, nauczyciel plastyki
mgr Iwona Jeżewska
mgr Iwona JeżewskaNauczyciel kontraktowy, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, instruktor gimnastyki korekcyjnej, nauczyciel języka angielskiego, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta behawioralny, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych, instruktor logorytmiki
ZOBACZ WSZYSTKICH TERAPEUTÓW

Opinie rodziców

Przedszkole „Niebieski Domek” cenię przede wszystkim za bardzo profesjonalne i indywidualne podejście do każdego dziecka. Serce z jakim Panie terapeutyki zajmują się dziećmi owocuje dużym zaufaniem dzieci oraz chęcią do współpracy. Kika lat, które mój Syn spędził w „Niebieskim  Domku” zaowocowały bardzo dużymi postępami zarówno w sferze kontaktów społecznych jak i w sferze emocjonalnej i intelektualnej.

Mama Tigrana

„ Niebieski Domek” cenię za to że jest, że powstał, istnieje  i ciągle się rozwija. Cenię za indywidualne, czasem bardzo nieszablonowe podejście do naszego syna i naszej rodziny. Za pomoc dla całej naszej rodziny, za opiekę wykraczającą często poza godziny pracy i za interwencje nawet w Święta. Za pasję i milion pomysłów. Dziękujemy z całego serca całemu zespołowi „Niebieskiego Domku” za odwagę, cierpliwość i niezłomność w pracy z Mateuszem”.

Aneta i Radosław Kozarscy

Niebieski Domek w liczbach

0
DZIECI
0
NAUCZYCIELE-TERAPEUCI
0
ZAJĘCIA DODATKOWE

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress