Szkoła
Rozpoczęcie edukacji ucznia niepełnosprawnego w szkole to trudny czas zarówno dla dzieci jak i rodziców. Trudne wybory i równie trudne decyzje… Dlatego powstała szkoła, w której mają szanse pozostać przedszkolaki osiągające wiek szkolny. Rodzice dzięki temu unikają zmian, a dzieci pozostają w znanym im środowisku.
W naszej szkole oferujemy opiekę nad uczniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Realizujemy podstawę programową MEN. Program zajęć dostosowujemy indywidualnie do potrzeb i możliwości każdego dziecka.
Posiadamy wysoko wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę, specjalizującą się w pracy z uczniami z autyzmem. Zapewniamy opiekę nauczycieli na najwyższym poziomie w warunkach akceptacji, troski i ciepła. Dbamy o to, aby dzieci czuły się pod naszą opieką bezpiecznie. Oprócz intensywnych zajęć terapeutycznych dostarczamy im dużo radości, zabawy, ruchu w gronie rówieśników. Organizujemy wycieczki, wyjścia do kina, teatru, uczestniczymy w imprezach kulturalnych w ramach integracji.
Niezwykle ważne jest dla nas przygotowanie uczniów do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Dbamy więc szczególnie o rozwijanie czynności samoobsługowych, przygotowywanie posiłków, zachowywania porządku, samodzielności w toalecie i podczas ubierania. W porozumieniu z rodzicami przygotowujemy dzieci do prostych prac porządkowych w domu: sprzątanie, wieszanie prania, składanie ubrań, segregowanie śmieci, rozpakowywanie zmywarki oraz spędzanie wolnego czasu.
Uczniowie przebywają w szkole 5 godzin dziennie, realizują podstawę programową zgodnie z zaleceniami z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Uczą się w grupach 2-3 osobowych, a w razie potrzeb w kontakcie indywidualnym z nauczycielem-terapeutą. Każdy uczeń realizuje indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny, korzysta z pomocy psychologa, logopedy oraz z zajęć rewalidacyjnych. Uczniowie systematycznie uczestniczą również w zajęciach muzyczno-rytmicznych oraz wychowania fizycznego ze specjalistami. Dla uczniów z trudnościami w komunikacji opracowywane zostają indywidualne formy komunikacji alternatywnej lub wspomagającej (skrypty, mówik, LetMeTalk, komunikatory mowy, mini-me, gesty itp.)
Typ i rodzaj placówki
Szkoła Niepubliczna
Niebieski domek
Jesteśmy pierwszą w Płocku placówką o profilu ściśle terapeutycznym stworzoną z myślą o dzieciach z autyzmem i ich rodzinach. Miejsce to, jest dla nas szczególne ponieważ powstało z potrzeby serca i inicjatywy rodziców dzieci z autyzmem.
Kwalifikacje
Nasze przygotowanie merytoryczne i doświadczenie zawodowe pozwala nam co raz lepiej rozumieć specyfikę funkcjonowania dzieci z autyzmem i konieczność tworzenia odpowiednich warunków dla ich uczenia. Stawiamy więc na wykorzystanie sprawdzonych naukowo metod i technik pracy terapeutycznej oraz odpowiednią strukturę i organizację procesu nauczania.
Nasz cel
Wiemy, że aby skutecznie niwelować deficyty rozwojowe wynikające z autyzmu konieczna jest intensywna (wielogodzinna), systematyczna i spójna terapia prowadzona podczas całego pobytu dziecka w przedszkolu w oparciu o indywidualne programy edukacyjno- terapeutyczne.
Nasze marzenia
Naszym marzeniem jest przygotowanie wychowanków do oddziałów integracyjnych. Chcemy aby poprzez intensywną i zindywidualizowaną terapię nasze przedszkole dla wielu maluchów stanowiło przystanek w dalszej drodze edukacji i dalszym rozwoju.
Współpraca z IWRD
Nasze placówki nieprzerwanie od trzech lat uzyskują rekomendację Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, kluczowego w Europie ośrodka zajmującego się tematyką autyzmu. Posiadana rekomendacja jest wynikiem utrzymywania wysokich standardów prowadzonej terapii, w oparciu o naukowo potwierdzone metody uczenia. Współpraca opiera się o cyklicznie prowadzone superwizje, uczestnictwo w szkolenia i stażach na terenie przedszkola IWRD w Gdańsku.
NASI TERAPEUCI
Opinie rodziców
Przedszkole „Niebieski Domek” cenię przede wszystkim za bardzo profesjonalne i indywidualne podejście do każdego dziecka. Serce z jakim Panie terapeutyki zajmują się dziećmi owocuje dużym zaufaniem dzieci oraz chęcią do współpracy. Kika lat, które mój Syn spędził w „Niebieskim Domku” zaowocowały bardzo dużymi postępami zarówno w sferze kontaktów społecznych jak i w sferze emocjonalnej i intelektualnej.
„ Niebieski Domek” cenię za to że jest, że powstał, istnieje i ciągle się rozwija. Cenię za indywidualne, czasem bardzo nieszablonowe podejście do naszego syna i naszej rodziny. Za pomoc dla całej naszej rodziny, za opiekę wykraczającą często poza godziny pracy i za interwencje nawet w Święta. Za pasję i milion pomysłów. Dziękujemy z całego serca całemu zespołowi „Niebieskiego Domku” za odwagę, cierpliwość i niezłomność w pracy z Mateuszem”.