Współpraca w IWRD

Nasze placówki nieprzerwanie od trzech lat uzyskują rekomendację Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, kluczowego w Europie ośrodka zajmującego się tematyką autyzmu. Posiadana rekomendacja jest wynikiem utrzymywania wysokich standardów prowadzonej terapii, w oparciu o naukowo potwierdzone metody uczenia. Współpraca opiera się o cyklicznie prowadzone superwizje, uczestnictwo w szkolenia i stażach na terenie przedszkola IWRD w Gdańsku.

STANDARDY PLACÓWEK REKOMENDOWANYCH PRZEZ IWRD

Placówki rekomendowane przez IWRD prowadzą terapię, której skuteczność jest potwierdzona badaniami naukowymi. W placówkach tych nie wdraża się metod nie udokumentowanych naukowo. Placówki realizują terapię zgodnie z zasadami stosowanej analizy zachowania (terapii behawioralnej) i spełniają następujące standardy:

  1. Terapia jest zorganizowana wg określonych zasad:
  • W przypadku małych dzieci w początkowym okresie prowadzona jest terapia indywidualna lub maksymalnie w grupach dwuosobowych
  • Zaplanowany jest proces wdrażania do grupy – planowe zwiększanie liczby uczniów podczas poszczególnych zajęć
  • Wszystkie pomoce do realizacji zadań danego dnia są odpowiednio wcześniej zaplanowane i przygotowane
  • Pomieszczenia, w których prowadzona jest terapia są dostosowane do prowadzonego programu
  1. W terapii dzieci i młodzieży z autyzmem wykorzystywane są techniki uczenia, których skuteczność została potwierdzona badaniami naukowymi. Należą do nich:
  • Plany aktywności
  • Metoda skryptów i ich wycofywania
  • Wideotrening
  • Uczenie incydentalne
  • Technika wyodrębnionych prób
  1. Placówki posiadają dokumentację prowadzonej terapii. Dokumentacja zawiera:
  • Rejestrację wszystkich prowadzonych zadań – dane zbierane co najmniej raz na dwa tygodnie
  • Opis poszczególnych programów wraz z opisem pomocy, wykorzystywanych podczas realizacji poszczególnych zadań
  • Programy są nastawione na rozwijanie wszystkich sfer deficytowych dzieci
  • Rejestrację i opis postępowania w przypadku pojawiania się trudnych zachowań
  1. Wszystkie dzieci posiadają zindywidualizowane systemy motywacji:
  • Odpowiednio dobrane i modyfikowane nagrody bezpośrednie
  • W miarę osiąganych postępów żetonowy system wzmocnień oraz tablice wyboru nagród
  1. Rodzice bądź opiekunowie ucznia są informowani na początku roku o programach edukacyjnych , na koniec roku o poczynionych przez dziecko postępach.
  2. Wszyscy terapeuci zdają raz w roku profesjonalną ewaluację – zakres ewaluacji terapeutów jest uzgadniany z superwizorami z IWRD.
  3. Placówka jest superwizowana przez specjalistów z IWRD.

Placówka rekomendowana jest całkowicie odrębnym podmiotem. Zadaniem IWRD jest służenie pomocą i radą odnośnie prowadzonej terapii. Odpowiedzialność za wyniki terapii i sposób wprowadzania poszczególnych zaleceń ponosi dana placówka.

Fundacja IWRD realizuje program współpracy z placówkami zewnętrznymi, który zakłada implementację standardów gwarantujących wysoką jakość terapii opartej na modelu stosowanym w IWRD. W przypadku właściwej realizacji standardów, współpraca poparta jest zaświadczeniem „Placówka rekomendowana przez IWRD”. Status placówki rekomendowanej przez IWRD musi być odnawiany co roku.

Zapisz się teraz

Niebieski domek w liczbach

0
DZIECIAKI
0
NAUCZYCIELE-TERAPEUCI
0
ZAJĘCIA DODATKOWE

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress